Arkiv | 5 november, 2018

Pajas har blivit CHAMPION!

I går hade vi en toppendag på SKK:s Internationella utställning i Växjö. Christian Geelmuyden från Norge dömde cockerspaniel. Pajas vann öppenklassen med CK (8 deltagare). Diesel vann veteranklassen med CK (2 deltagare). Jag blev ganska nervös inför Bästa Hanhundsklassen. Eftersom ingen av juniorhanarna hade fått CK så räckte det med att Pajas vann över unghundshanen för att han skulle bli champion. Pajas är ju ganska busig men jag gjorde mitt bästa för att han skulle uppföra sig och det gick över förväntan. Pajas blev BÄSTA HANE! Han fick sitt 6:e CERT och sitt första CACIB. Eftersom jag hade fullt upp med Pajas så hade jag noll koll på hur det gick för Torbjörn och Diesel. När jag vände mig om så fick jag se Torbjörn och Diesel precis bakom mig. Diesel hade blivit 2 Bästa Hane! Helt otroligt! Diesel blir ju snart 12 år gammal!

I tävlan om BIR och BIM så blev Pajas BIM!

 

 

Diesel blev BIR-veteran men vi stannade inte till finalerna. Eftersom vi hade en bit att åka så ville vi komma hem.

Vi är så stolta över Pajas och Diesel!

Detta inlägg publicerades på 5 november, 2018. 1 kommentar